Pojízdný střešní plášť, parkoviště na střeše Objektu ABC – Aviatická, Rekonstrukce s akcentem na odvodnění a provozní vrstvy, díl II.
Liniové odvodňovací žlaby
Dominantní problém, který byl při rekonstrukci zjištěn, bylo odvodnění liniovými žlaby. Původní žlaby, které byly ocelové, byly dramaticky zkorodované. Tj. hydroizolace, která byla k nim navařena, sice přes přírubu, ale toto navaření z dlouhodobého hlediska nebylo plně funkční. Bylo funkční, ale ocel žlabů již byla natolik zkorodovaná, že neplnila již svoji vodotěsnou funkci.
Fotografie dokumentují zjištěný stav
Obr. č. 14 – schéma původního technického řešení odtokových žlabů
Obr. č. 15 – pohled na odhalený zkorodovaný odvodňovací žlab
Obr. č. 16 – pohled na demontovaný zkorodovaný žlab
Na fotografii č. 15 je patrné, že hydroizolace je ukončena na přírubách zkorodovaných žlabů a již není v konstrukci pod žlaby.
Obr. č. 17 – vybourávání zkorodovaných liniových odvodňovacích žlabů
Obr. č. 18 – konec liniového odvodňovacího žlabu v souvislosti jednotlivých vrstev
Obr. č. 19 – příruba s ještě natavenou hydroizolací
Obr. č. 20 – zkorodovaná a zdeformovaná příruba (vzhledem k původní tloušťce byla tato příruba velmi silně oslabena cca o 40 % celkové původní tloušťky. Velmi výrazně bylo zkorodováno napojení příruby na vlastní ocelový žlab)
Obr. č. 21 – otvory umožňující odvodnění i podkladních vrstev pod zámkovou dlažbou
Obr. č. 22 – vybouraný původní ocelový žlab
Obr. č. 23 – tekoucí vpust s pokusy o opravu
Dominantní zatékání bylo zjištěno kolem vpustí, což je patrné z výše uvedeného snímku.
Dominantním rozdílem technického řešení odvodnění bylo protažení hydroizolace pod nově osazovanými žlábky a posílení odvodnění, kterému byla věnována velká pozornost, kdy je odvodňována samostatně i parotěsná zábrana.